24 Jul, 2011 11:35
NEDOSTACI KOD ELEKTROMOBILA
Posted by elektromobili under [ Generalna ][ (4) Dodaj komentar ] | [ (0) Trekbekovi ]
Glavna mana elektromobila uvek su bile i biće još neko vreme BATERIJE. Način skladištenja električne energije u akumulatore je još uvek neefikasan metod.
Visoka cena baterija, njihova težina, dugačko vreme punjenja, relativno kratki životni vek eksploatacije su niz problema koje mući inženjere koje rade na razvoju električnih vozila. Istina je da su investicije u razvoju ovih tehnologija dosada bile manje od sredstva uloženih u motorima za automobile sa unutršnjim sagorevanjem. Razvoj mobilnih uređaja je donekle promenilo ovo stanje na bolje, ali ostaje da se uradi još mnogo toga. Punjive baterije su sada mnogo bolje od onih od pre jedne decenije. Isto tako, pojava i razvoj gorivnih ćelija otvaraju nove perspektive. Istraživanja na polju nanotehnologije nudi mogućnosti povećanja kapacitivnosti kondenzatora do nezamislivih vrednosti, tako da se oni mogu koristiti kao efikasni električni akumulatori...
Sve ovo otvara nove perspektive za elektromobile, ali negde u bližoj ili nešto daljoj budućnosti...
20 Jul, 2011 22:38
KOJE SU PREDNOSTI ELEKTROMOBILA
Posted by elektromobili under [ Generalna ][ (3) Dodaj komentar ] | [ (0) Trekbekovi ]
Teško je odlučiti se koja je osobina elektromobila najvažnija i koja može odneti prevagu u borbi sa ostalim automobilima. Pokušaću izdvojiti neke koje su po mom mišljenju u ovom trenutku zaista važni.
Prvo, elektromobili su pouzdani, sigurni i kvarova kod njih je manje. To je radi manje složenih mehaničkih rešenja koje se koriste u agregatu. Zato su i svemirski roveri na električni pogon :).
Drugo je veća iskoristivost energije u pogonu, manje zaguba u obliku nepotrebnog grejanja. Kod "običnih" motora ova iskoristivost je negde oko 30%, dok se kod elektromobila kreče i do 90%.
Treće, elektromobili direktno ne zagađuju okolinu i ne ispuštaju nikakve štetne materije pri radu. Neki sad mogu da kažu da to i nije baš tako, zato što struju koje koriste elektromobili, može da bude proizvedena u termocentrali, tako da se zagađenje svodi na isto. Ja samo mogu to da potvrdim, ali ukoliko se energetski sistem razvija u pravcu uvođenja obnovljivih tehnologija u proizvodstvu električne energije, ovaj problem bi se rešio. I malo hvale među prijateljima da ste "zeleni" i na taj način čuvate bele medvede od isčezavanja ne bi bila samo naprazna hvala.
Četvrto, u sadašnjem trenutku, cena po pređenih sto kilometara je na strani elektromobila, Svako od nas bi želeo da ima auto koje bi trošilo 0.5 do 1 eura/100 km. Voziš dok ti stvarno ne dosadi.
Toliko hvale, a u narednom članku i neke kritike.
12 Jul, 2011 18:38
Malo je poznato da su električni automobili dominirali nad ostalim tipovima pogona sve do dvadesetih godina prošlog veka. Svojim karakteristikama su bili kudikamo bolji i močniji od benzinaca, naftaša, alkoholičara, paraša i ostalih mezimaca. Zatim, ponuda jeftinog benzina kao goriva i razvoj motora sa unutrašnjim sagorevanjem potisnuo je sve ostale tipove vozila. Prestao je razvoj na akumulatorskim baterijama, što i danas predstavlja najveći problem kod savremenih elektromobila.
Ali, potreba i razvoj mobilnih uređaja koji koriste akumulatorske baterije, doveo je do prodora na ovom polju. Opet se vraća električni pogon, makar skromno, i sa još uvek visokim cenama. Ipak, jasno se uoćava put daljeg razvoja u transportu na zemlji i može se predpostaviti kako će izgledati putevi za dvadesetak godina.
Mnogo faktora utiču na proboj ove tehnologije u masovnoj upotrebi. neke su objektivne i tehničke, ali tu ima i nekih drugih interesa koje se graniče sa teorijama zagovora. O svemu ovome u nekim narednim člancima.
Neki kažu da su elektromobili ružna pačeta. Da to ne mora da bude tako, evo jednog lepotana:
